Thursday, March 19, 2009

Site Visi Timur

15-18 Mac 2009

Alhamdullillah akhirnya kami selamat pulang dan memulakan tugas seperti biasa...memandangkan lawatan kami di anggotai oleh tiga gadis makan perjalanan lebih mencabar kerana perlu melalui gua musang...zana pun tak pernah lalu sana...namun kami berjaya juga melawat semua tempat yang dituju... yang bestnya perjalanan kami bermula dari Taman Melati ke Benta telah diuji kerana kami sesat 30 minit di area tu sebelum tembus kat Tol Gombak...kelakar lak...namun kami berjaya juga sampai di Benta...dan apa yang boleh dikongsi ialah sambutan yang menggalakkan dengan kehadiran 120 peserta terdiri daripada semua golongan...masa kami cari kedai untuk singgah makan tengahari sebelum acara bermula sangat memenatkan memandangkan semua kedai tutup....acara yang diaturkan oleh penyelia Hidayah sangat meriah dengan sokongan komuniti...apapun komuniti diorang memang sporting ...acara tamat pukul 5.30pm dan setelah berhenti sembahyang apa lagi kami meneruskan perjalanan ke pasir puteh....

perjalanan ke Pasir Puteh amat mendebarkan kerana hujan lebat dan terpaksa merentasi jalan yang berbukit bukau dan ditambah lagi dengan kemalangan dasyat...dalam keadaan yang semakin gelam kami berharap agar kereta sentiasa ada dan perjalanan yang mengambil masa 5 jam berakhir apabila kami nampak Hotel azimah di hadapan mata...hahhahah hotel tersebut sangat menakutkan kerana lipas beterbangan....namun kerana keletihan kami tidur denagan ditemani lipas2 tersebut....namun kami bertuah kerana acara di PPIk Pasir Puteh bermula pukul 2...kami bersarapan dan terus ke PPIK Pasir Puteh yang lokasinya betul2 di dalam bandar...sementara menunggu acara bermula kami pun apa lagi shopping ler...acara dihadiri oleh pelajar dan mereka begitu sporting....penyelianya Fatimah sering dibantu ahli keluarganya bagi melancarkan perjalanan PPIK....

Seterusnya perjalanan diteruskan ke Jerteh...dan kami sampai awal di Jerteh namun kami sempat lagi memilih hotel yang terbaik memandangkan kami memerlukan rehat yang cukup...kami bermalam di Hotel Suri.malam tersebut kami mencari tempat makan yang sedap untuk mengalas perut...Pagi hari seterusnya kami perlu bangun awal untuk ke PPIK Kubang Bemban kerana acara bermula pukul 9.00am...kami sampai tepat masanya dan acara bermula dengan lancar yang dihadiri oleh ajk PPIK...komuniti memang sporting dan kami juga di beri ole2 dodol dan kuih benderam yang glamour kat situ...penyelianya Marzuki memang teratur dalam menguruskan acara....

Seterusnya kami mencari tempat bermalam kerana kami diberitahu banyak resort yang menarik di hadapan...kami akhirnya berjumpa Damong Resort inn...best juga duduk kat situ sebab tepi pantai...kami bermalam disitu dengan penuh khushuk..hahhahah...pagi lagi kami dah keluar untuk sarapan dan ke pasar untuk beli keropok....selepas itu kami meneruskan lawatan ke PPIK Amer Hilir yang diuruskan oleh Zarina...memandangkan tempat sempit para pesertanya ada yang duduk diluar...kesian pulak...namun lawatan kami diakhiri dengan sambutan yang meriah dan terima kasih semua...

Akhirnya lawatan kami berakhir dan apa lagi kami pun terus cabut nak balik KL...perjalanan rasanya jauh pulak...kami sempat singgah di tempat jual keropok..makan sata...dan akhirnya kami sampai ke KL pukul 6.30...selepas hantar Nadia dan Ecah terus balik umah...kereta toke dia datang amikkk...malam tue zzzzzzzzzzzzzzzzz..sebab esok nak kerja......

1 Response to "SiTe ViSiT PPIK TiMuR"

1. RIZALY Says:

wahhh..
    sudah wat site visit erk..
    seronok tuh..teruja lak tgk gmbr2 tuh..ekeke.. :)